Segment Pixel
Schuldsaldoverzekering

Een tweede mening over ernstige ziektes als kanker of hartproblemen? MediGuide is een kosteloze service voor onze klanten BNP Paribas Cardif.

Het kan iedereen overkomen. Opeens zet een ernstige ziekte, een lichamelijke of geestelijke aandoening je leven op zijn kop. Uiteraard beschikken we in ons land over de beste medische zorgen. Maar toch is het soms aan te raden om de mening van een onafhankelijke specialist te vragen. Zo weet je zeker of de huidige of voorgestelde behandeling de hoogste kans van slagen heeft. Voor jouw gezondheid zetten we alles op alles. Daarom bieden we je als nieuwe klant van de formule Hypo Protect sinds 27 maart 2019, een unieke en bijzondere waardevolle service aan. Zonder kosten voor jou want je gezondheid is onbetaalbaar. In dit artikel maak je kennis met onze service 'Tweede medisch advies' in samenwerking met onze partner MediGuide.

 

Een tweede mening over behandelingen heeft aantoonbaar effect

MediGuide, onze partner, begeleidt je bij de tweede mening over de meest uiteenlopende ziektes. Van kanker, hartproblemen, oogaandoeningen, gehoorstoornissen, ingrepen aan de rug tot psychologische ziektebeelden, een chronisch vermoeidheidssyndroom en burn-out. Ze zijn levensbedreigend of hypothekeren je normale leven. MediGuide helpt wereldwijd patiënten én met resultaat: in maar liefst 85% leidde de tweede mening van MediGuide tot een andere behandeling met meer kans op succes. In 5% van de gevallen was er zelfs aanvankelijk een foute diagnose gesteld! Een tweede mening kan dus levens redden.

Hoe verloopt een tweede mening over een ziekte of aandoening precies?

Voor alle duidelijkheid: MediGuide werkt steeds in overleg met je behandelende huisarts of specialist. Je kunt met hem of haar de resultaten van de tweede mening bespreken. Maar eerst: hoe verloopt het proces?

MediGuide vraagt je volledige medische dossier op, dus inclusief scans, rapporten en aanbevolen behandeling of reeds gevolgde behandeling. Met deze gegevens wordt digitaal een beveiligd dossier in de 'cloud' aangemaakt.

Vervolgens beslist MediGuide welk toonaangevend medisch centrum de beste specialisten of ervaring heeft voor een bepaalde ziekte. MediGuide werkt samen met de topcentra in Amerika, Azië en Europa. Het team van experten bekijkt de digitale documenten en komt tot een aanbeveling.

Je ontvangt dan het rapport met de tweede mening, zowel gedrukt als op usb-stick. In het rapport zit er een uitgebreid overzicht van studies die aantonen waarom precies dit advies voor een behandeling werd gegeven. Mocht er geen afdoende of betere behandeling mogelijk zijn, dan is er steeds een motivering.

Met dit rapport kun je dan met je behandelende specialist overleggen.

 

Advies en ondersteuning in je eigen taal

MediGuide brengt je in contact met de beste specialisten waar ook ter wereld. Je krijgt echter steeds de ondersteuning van een tolk die je bijstaat tijdens de gesprekken en bij het vertalen van alle documenten. Dit is inbegrepen en brengt voor jou dus geen extra kosten mee. Overigens betaalt MediGuide alle kosten én organiseert zij alles van a tot z. Zo is er tijdens het telefonisch overleg tussen jou en de onafhankelijke specialist steeds een simultaanvertaling. Deze gebeurt door erkende medische vertalers: kwaliteit gegarandeerd. Je hoort dus in je eigen taal het advies en stelt je vragen in je eigen taal. Een geruststellende gedachte in stressvolle tijden.

Je betrekt je eigen specialist actief bij de tweede mening

Misschien vind je het een vreemd idee om een tweede mening te vragen. Je specialist zou kunnen denken dat je hem of haar niet vertrouwt... Die reactie is logisch maar absoluut niet nodig. Specialisten vragen vaak de mening van een andere specialist als ze een moeilijke behandeling starten. Het verschil met MediGuide is dat MediGuide een directe samenwerking heeft met de allerbeste specialisten ter wereld in een bepaalde discipline.

Daardoor heb je ook zeer snel je tweede mening: gemiddeld binnen de 10 dagen na het eerste gesprek! Uiteraard kun je de resultaten bespreken met je specialist zodat je de beslissing in alle zekerheid neemt.

Als er geen tijd te verliezen is, dan is MediGuide de kortste weg naar een duidelijk antwoord voor joúw situatie.

Meer informatie over MediGuide?

Deze service voor een tweede mening is voorbehouden aan klanten van BNP Cardif die een Hypo Protect-contract hebben onderschreven sinds 27 maart 2019. Ben je geïnteresseerd in MediGuide? Neem dan contact op met onze adviseurs.

 

ARTIKEL DELEN

Cookies Policy

Om u een betere webervaring te bezorgen gebruikt Cardif cookies en informatie die daarop wordt opgeslagen. Via de balk onderaan de home page heeft u de mogelijkheid deze te aanvaarden. Maar wat houdt dat exact in?

Wat zijn cookies?

Een cookie is een klein tekstbestand dat opgeslagen wordt op de harde schijf van de pc van de gebruiker.

Dit maakt het voor de webserver onder andere mogelijk om de gebruiker te herkennen wanneer hij van pagina verandert.

Cookies maken ook de navigatie op een website gemakkelijker door bepaalde voorkeuren op te slaan.

Indien u bijvoorbeeld gekozen hebt om de website in een bepaalde taal te bezoeken, zal de cookie deze voorkeur opslaan.

Op die manier kunt u de website in de gekozen taal bezoeken, zonder die taalkeuze op elke pagina opnieuw te moeten maken.

Waarvoor dienen de cookies op de website van Cardif Belgium?

De huidige website gebruikt volgende cookies:


sessiecookies

Gebruikt door de beveiligde pagina’s van de site die de identificatie van de gebruiker vereisen. Dit type cookie wordt gewist zodra u uw browser afsluit.

permanente cookies

gebruikt om uw taalkeuze te onthouden en om het surfgedrag te volgen en te analyseren voor statistische doeleinden.

Dankzij onze statistische toepassingen Google Analytics kunnen wij op basis van de verzamelde gegevens onze website en de inhoud ervan verbeteren.

cookies van derden

gebruikt voor publicitaire doeleinden. Dankzij deze cookies is het mogelijk om de advertenties die op een website verschijnen, af te stemmen op een specifieke gebruiker.

Deze cookies onthouden bepaalde informatie over de gebruiker, zoals bijvoorbeeld het type websites dat bezocht werd. Zo kan er worden bepaald welke advertentie voor welke gebruiker zal verschijnen.

De maximale bewaartermijn van permanente cookies en van cookies van derden bedraagt 2 jaar.

Voor meer informatie, verwijzen wij ook naar volgende twee websites:

http://www.allaboutcookies.org (enkel beschikbaar in het Engels)

http://www.youronlinechoices.com/be-nl/veelgestelde-vragen

Moet u de cookies aanvaarden?

De meeste categorieën cookies zijn minstens voor een deel technisch noodzakelijk voor een vlotte communicatie tussen uw pc en de Cardif-website en om alle functionaliteiten van de website te kunnen benutten. Als u deze cookies niet zou aanvaarden of verwijderen, dan kan het zijn dat de website niet (optimaal) werkt.


Wat als u niet akkoord bent?

U kunt, via de instellingen van uw internetbrowser, vermijden dat cookies (automatisch) worden aanvaard op uw pc. Zoals aangegeven, kan dat wel een invloed hebben op de communicatie met de website. Bij de meeste webbrowsers kan u uw voorkeur aangeven in de "instellingen". Hier vindt u een link naar de informatiepagina’s van de belangrijkste webbrowers.


Meer informatie

Cookies in Internet Explorer

Ga in het menu naar ’Extra’ en kies voor ’Internetopties’.

Kies voor ’Browsergeschiedenis verwijderen’.

Wil u dat voor de toekomst ook instellen, zet dan een vinkje bij ’Browsergeschiedenis verwijderen bij afsluiten’.


Cookies in Mozilla Firefox

Ga naar "Instellingen" en kies "nooit geschiedenis onthouden" of indien u uw cookies zelf wil selecteren klik op "individuele cookies verwijderen".


Cookies in Chrome

Klik op het Chrome menu op de browserwerkbalk en selecteer "Instellingen"

Klik op "Geavanceerde instellingen" weergeven.

Klik in het gedeelte "Privacy" op de knop Instellingen voor inhoud.

In het gedeelte "Cookies" kunt u de cookie-instellingen wijzigen.


Cookies in Safari

Ga naar "Voorkeuren"

Klik op "Beveiliging" en vervolgens op "Toon cookies". Selecteer "Verwijder alles".

Disable cookies Enable cookies